PRAVIDLA


Základní Pravidla

Ke hře jsou potřeba figurky (figurky vojáčků v měřítku 1:72, tzn. klasičtí hmotoví vojáčci a to ti nejmenší s výškou cca. 2,7 cm), šestistěnné hrací kostky a krejčovský metr nebo jakékoliv měřítko vzdáleností. Dále jsou vhodné knihy, imitující kopce a terénní nerovnosti. Pro pokročilý boj jsou potřeba též sablony1.jpg (1,4 MB) templates.pdf (250,6 kB) a granátů sablony2.jpg (1,4 MB).

Hra je rozdělena na tahy. Hráč ve svém tahu táhne předem domluveným počtem figur podle rozsáhlosti bitvy. Před každým tahem se hází kostkou tzv. INICIATIVA tj. "kdo začíná". Komu padne vyšší číslo začíná. Útočník (tj. ten kdo začínal) z minulého tahu si k hozenému číslu připočítá +1. Pokud padne nejvyšší číslo dvěma a více hráčům, hází tito znovu.

Každá obyčejná figura má 8 POHYBOVÝCH JEDNOTEK (8PJ). Specielní figury mohou mít těchto jednotek více viz. rozšířená pravidla VÁLKA-pravidla.doc (79 kB). Každá ČINNOST FIGURY* stojí určitý počet pohybových jednotek:

POHYB: - CHŮZE (1 délka podstavce = 2 cm)   - 1PJ
  - PŘEKONÁNÍ VÝŠEK** - DOLŮ - 1PJ
    - NAHORU - 2PJ

*Činností figury se rozumí jakákoliv činnost v průběhu hry chůze, střelba, braní a pokládání věcí, léčení atd

** Překonat je možné maximálně výšky figury ("kam by vylezl") což v měřítku 1:72 představuje asi 3,5 cm. Větší výšky je možno zdolávat pokud figura nese lano, případně jiný k tomu určený prostředek. Použití jakéhokoliv prostředku je ČINNOST a stojí přiměřený počet PJ viz. rozšířená pravidla VÁLKA-pravidla.doc (79 kB) . Výstup nahoru o jednu výškovou úroveň po konstrukci k tomu určené (schody, postavený žebřík) stojí 1PJ.

STŘELBA:     - 4PJ

Uvažuje se střelba klasickou zbraní (tzn. puškou). Specielní zbraně mají svoje vlastní dostřely viz. rozšířená pravidla VÁLKA-pravidla.doc (79 kB) . DOSTŘEL pušky je 30 cm. Před střelbou nahlásí střelec cíl. Střelba je možná, pokud je cíl v dostřelu a střelec ho vidí. (Viditelnost je možno ověřit periskopem.)

1 HOD: 1,2,3   - Mimo
  4,5,6   - Zásah => 2 HOD
2 HOD: 1   - Nic (kulka prolétla uniformou aniž by zranila cíl)
  2,3   - Nohy Cíl padne na zem a nemůže se pohybovat. Střílet ovšem může.
  4,5   - Trup => 3 HOD
  6   - Hlava = Cíl je mrtev.
3 HOD: 1   - Cíl zraněn -4PJ
  2   - Cíl zraněn -6PJ
  3,4,5,6   - Cíl je mrtev

UKONČENÍ HRY: Hra končí v momentě, když jedna strana přijde o všechny svoje figury, případně když její figury nejsou schopny pohybu. Figura, která má 0PJ je mrtvá. Alternatívním ukončením hry je splnění cíle hry např. dosažení určitého místa, získání předmětu apod. jednou ze stran.

ROZŠÍŘENÁ PRAVIDLA - VÁLKA-pravidla.doc (79 kB)